BLOG

12/07/2017
Dimosari_Kloofwandeling_Prinos_Reizen

DIMOSARI KLOOFWANDELING

Vandaag mochten we Griekenlands mooiste kloof weer bewandelen. Vanaf 1000 meter hoogte, op het Ochi-gebergte, zijn we begonnen met deze prachtige wandeling. We waren vroeg opgestaan zodat we de middaghitte voor konden zijn. Het eerste gedeelte is namelijk nog buiten de kloof. Eenmaal in de kloof aangekomen worden we beschut door mooie, grote, oude platanen. Je voelt meteen de verkoeling ervan!

Vanaf dit punt lopen we de rest van de wandeling beschut. Door de prachtige natuur en langs de bron dalen we af. Halverwege genieten we van ons lunchpakket terwijl we onze voeten afkoelen in het koude bronwater. Daarna zetten we onze reis voort. Op het eindpunt is een prachtig natuurlijk zwembad. Hier, onder de watervalletjes, trekken we onze zwemkleding aan en nemen een duik in dit overheerlijke, heldere water. Wat een genot na 5 uur gewandeld te hebben! We blijven hier een uur lang genieten van de rust en schoonheid.

Naderhand worden we opgehaald door onze vaste taxichauffeur Kostas. Hij brengt ons naar een restaurant boven in Agios Dimitrios. Dit restaurant heeft een prachtig uitzicht over de kloof. Dit gecombineerd met overheerlijke lokale gerechten zorgt voor een fijne setting om na te genieten van de mooie wandeling. Het eerste borreltje na de wandeling.. ja, dat smaakte heerlijk!

Vriendelijke groet, Micky

10/06/2017
Boottocht_Zuid_Evia

DE EERSTE TRADITIONELE KAIKI BOOTTOCHT

Kalispera allemaal,

Ik ben net terug van een ongelofelijke ervaring. Wat dat was vraagt u zich af?

Onze allereerste Traditionele Kaiki Boottocht in Zuid Evia!

Op een prachtige traditionele houten boot hebben we de dag doorgebracht in de baai van Karystos. We hebben bij verschillende strandjes aangelegd, en een overheerlijke picknick lunch aan boord gegeten en we hebben natuurlijk de hele dag genoten van het lekkere weer en de zee!

Je weet pas echt wat vrijheid betekent als je op open water rond dobbert. Samen met kapitein Nikos en zijn familie hebben wij er een prachtige dag van gemaakt. Iedereen was laaiend enthousiast! De sfeer zat er lekker in en we voelden ons allemaal een beetje piraat voor een dag.

Ik kan niet wachten tot de volgende keer!

Groetjes,

Yours sincerely,

09/06/2017
Prinos_Reizen_Evia_Zuid_Ouzo_proeverij

DE OUZOPROEVERIJ OP ZUID EVIA

Zoals u wellicht weet organiseer en begeleidt ik op Zuid Evia niet alleen de gratis excursies maar ook de optionele excursies. Gisteravond (vrijdag 9 juni) was het weer tijd voor de altijd gezellige avondexcursie: De Ouzoproeverij.

Uiteraard kent iedereen deze bekende Griekse alcoholische drank maar tijdens deze 'excursie' laat ik de gasten de smaak- en kwaliteitsverschillen proeven van diverse soorten ouzo's onder het genot van diverse lekkere mezedes.

Onnodig te zeggen dat er tijdens deze avond flink geproost wordt!

Kalispera,

Special Products Manager & Reisleiding Zuid-Evia

28/04/2017
03_DSC9880_Micky_Prinos_Reizen

WEER THUIS OP ZUID EVIA!

Kalimera,

Wat een heerlijk gevoel om weer ‘thuis’ te zijn. Het blijft ongelofelijk dat Karystos, Zuid Evia, na een seizoen al helemaal aanvoelt alsof ik thuis ben.

Na een spectaculair seizoen in Kaapverdië, ben ik, en iedereen hier in Evia, weer klaar om al onze geliefde Pallas-gasten welkom te heten.

Natuurlijk gaat er weer flink gewandeld worden, door de Dimosari kloof, boven de Agios Dimitrios kloof, langs de kust van het ‘Gouden Strand’ en nog veel meer. Ook kijk ik ontzettend uit naar de gezellige avonden en de overheerlijke maaltijden die ons weer voorgeschoteld zullen worden, natuurlijk onder begeleiding van de lokale drankjes. Het water loopt me al in de mond.

Goed, het zonnetje schijnt, het is 25 graden, en de zee is al heerlijk op temperatuur. Ik kijk ernaar uit om iedereen hier te ontvangen en er samen een te gekke en fantastische zomer van te maken!

Chairetísmata,

Special Products Manager

Reisleiding Zuid-Evia & Kaapverdië

16/11/2016
Prinos_Reizen_Evia_Micky

KALIMERA, OF MISSCHIEN KAN IK AL BETER ZEGGEN; BOM DIA!

Nu dat mijn eerste zomer op Evia als reisleider van Pallas Reizen er op zit, lijkt dit me een mooi moment om terug te kijken op de afgelopen maanden en vooruit te kijken naar de aankomende maanden.

Als net afgestudeerde student kwam ik halverwege april aan op Evia met Jacqueline-Alexandra. Na een intensieve ‘crash course leer-Evia-kennen-Pallas-stijl’  begonnen we direct met de Paasreis. Hartstikke spannend natuurlijk, mijn eerste groep als reisleider en dan meteen 60 gasten, maar wat was het gezellig! De zenuwen maakten snel plaats voor het enthousiasme en het werd een reis om nooit meer te vergeten.

Daarna kwam de volgende stap, zelf werkzaam op Zuid-Evia. Weg onder de grote vleugels van Jacqueline-Alexandra en op eigen benen staan. Dit ging vanaf moment één al erg goed en het enthousiasme wat ik had werd gecombineerd met een gezonde dosis creativiteit en meteen ging ik aan de slag om te kijken wat ik toe zou kunnen voegen aan het rijke Pallas programma. Na een aantal avonden ‘field research’ zag de ‘Ouzoproeverij excursie’ het licht. Een fantastische avond met verschillende ouzo’s, mezzes en de nodige geschiedenis, achtergrond- en ‘inside’ informatie over ouzo. Terugkijkend kan ik wel stellen dat dit een groot succes is geworden. Ontzettend leuk om de “zit er überhaupt wel verschil tussen ouzo?” voorafgaand aan de proeverij te zien veranderen in een “Wauw! Je proeft de verschillen echt!” naarmate de avond vordert.

Daarnaast heb ik samen met mijn gasten ontelbare kilometers gelopen. Ik was altijd al sportief aangelegd, maar ik had niet verwacht om zoveel te wandelen……  en het ook zo ontzettend leuk te vinden! Na een paar wandelingen toegevoegd te hebben aan het programma werden de eerste stappen gezet. Tijdens de wandelingen leer je elkaar ontzettend goed kennen en zijn de meest uiteenlopende onderwerpen besproken, hartstikke interessant! Voeg daarbij nog de prachtige vergezichten, kloven, natuur, ezeltjes, ongelofelijk veel geiten en ervaringen die we hebben meegemaakt en u snapt vast en zeker waarom ik hier zo enthousiast over ben. Naast de vele wandelingen die we al in het programma hebben, heeft Zuid-Evia nog veel en veel meer te bieden dus u kunt voor volgend jaar, het zomerseizoen 2017, weer een aantal nieuwe wandeltochten verwachten. Ik heb er in ieder geval erg veel zin in om ze te ontdekken!

Terugkijkend zijn er onwijs veel mooie momenten geweest, prachtige herinneringen gemaakt, en zoveel gezellige avonden de revue gepasseerd dat ik daar wel een heel boekwerk over vol zou kunnen schrijven. Maar in plaats daarvan wil ik nu ook nog even vooruit kijken, naar hetgeen we nog meer in het verschiet hebben liggen! Want dat is namelijk niet zomaar iets..

Vanaf december gaan we namelijk een Pallas unicum waarmaken! Aanstaande vrijdag kunnen mijn winterkleren namelijk weer de kast in, dan pak ik precies hetzelfde in als dat ik afgelopen zomer op Evia nodig had en stap ik in het vliegtuig naar Sao Vicente, Kaapverdië! Hier gaan we namelijk eenzelfde soort programma als dat we op Evia hebben aanbieden. U heeft de keuze tussen individuele reizen, Fly & Drive’s en semi-begeleide reizen met ondergetekende en zijn team. Denk hierbij aan enerverende wandelingen, traditionele avonden in leuke onbekende restaurantjes, culturele avonden vol muziek en gezelligheid, en natuurlijk zal ik eenzelfde idee als de ‘ouzoproeverij’ vertalen naar deze bestemming. We zitten ook nog eens op twee eilanden, Sao Vicente en Santo Antao, die allebei weer totaal verschillend zijn en maar een uurtje van elkaar verwijderd zijn met de boot.

Daarnaast heeft Kaapverdië een heerlijk klimaat, tropisch en zon-zeker in de winter. Sao Vicente en Santo Antao zijn de meest onbekende eilanden, weg van de All-Inclusive hotels en de toeristische drukte. Lekker authentiek, zoals jullie het van ons gewend zijn. Hier zullen we het echte Kaapverdië laten zien en meemaken! Ik kan mijn enthousiasme en creativiteit al bijna niet meer in bedwang houden en kan niet wachten om daar de eerste gasten te ontvangen om er samen met jullie een fantastische tijd van te maken!

Voor nu; allemaal ontzettend bedankt voor de bijzondere ervaringen van afgelopen zomer en ik hoop om samen met jullie er een fantastische tijd van te maken in de aankomende wintermaanden!

Met vriendelijke groet,

19/05/2016
Zuid_Evia_Dimosari_kloofwandeling

DIMOSARI KLOOFWANDELING

Vandaag stond de kloofwandeling op het programma en samen met een professionele gids en een aantal gasten gingen we op weg om deze spectaculaire wandeling door een van de mooiste kloven van Griekenland te lopen. (de foto is gemaakt aan het beginpunt van de wandeling)

De wandeling start op het Ochi gebergte bij het gehucht Rouklia en loopt vandaaruit helemaal naar beneden aan zee. De kloof is 6 kilometer lang en geschikt voor wandelaars met een goede conditie. Uiteraard zijn goede wandelschoenen voor deze tocht ook erg belangrijk.

Het was een prachtige dag en de gasten hebben genoten van al het natuurschoon onderweg, maar ook de late lunch na afloop smaakte iedereen erg goed. Moe maar voldaan zit ik nu in Karystos wat uit te rusten want ook ik ben nog steeds onder de indruk van de prachtige natuur op Evia.

Groetjes en tot ziens,

Micky

28/04/2016
prinos_reizen_micky

EVEN VOORSTELLEN: MICKY DENDIAS

Laat ik mij allereerst even voorstellen, mijn naam is Micky Dendias, ik ben 25 jaar en ben geboren in Athene. Op jonge leeftijd ben ik naar Nederland vertrokken en hier ben ik uiteindelijk opgegroeid. Iedere vakantie ging ik op en neer naar Griekenland waardoor ik de Griekse taal vloeiend spreek.

Sinds een paar weken werk ik nu in het team van Jacqueline-Alexandra op Evia en deze week zijn we samen met alle deelnemers aan de Paasreis 2016 onderweg op het eiland Evia. We hebben een intensief programma want tussen alle Paasfestiviteiten door maken we ook dagelijks mooie en leuke uitstapjes waardoor ikzelf ook veel van het eiland ontdek.

Evia heeft nog veel geheimen voor mij maar deze hoop ik samen met de gasten te gaan ontdekken en ik verheug me nu al op aankomend zomerseizoen waarin ik misschien u en vele andere gasten zal begeleiden op Zuid Evia.

Ik hoop u binnenkort te mogen begroeten!

Vriendelijke groetjes,

Micky

12/05/2015
45_Marmari_Evia_Prinos_Reizen

ZUID EVIA EXCURSIE

Is Zuid Evia misschien mijn allermooiste deel van Evia? Moeilijk te zeggen… Ook Noord-, Centraal- en Oost-Evia vind ik geweldig! Een keuze moeten maken? Dat is eigenlijk niet te doen! Alles aan- en op Evia is grandioos. De diversiteit is enorm, zowel in natuur als in beleving om het zo te zeggen. De vele, vele strandjes en baaitjes, de afwisselde natuur (het noorden is weer totaal anders dan het zuiden en het centrale deel van het eiland), de contrasten zijn enorm. Zo groot soms dat ik me niet kan voorstellen dat ik steeds op één eiland ben.

Maar toch, elke keer dat ik naar Zuid-Evia ga, overvalt me een speciaal gevoel. Ik kan het moeilijk omschrijven. Het is zo speciaal om (ongeacht welk jaargetijde) naar het zuiden te rijden vanaf Eretria (90 kilometer naar Marmari, 102 kilometer naar Karystos). Nu in het voorjaar staat de brem volop in bloei… een slinger van gele, prachtige brem, kilometers lang afgewisseld door een landschap van groene dalen en heuvels. Prachtige dorpjes die er uitnodigend bijliggen om ontdekt te worden. De strandjes die erbij horen… Elk plaatsje heeft een eigen warme uitstraling en charme!

Ach, ik zou willen dat ik tijd had om te stoppen en naar zo’n mooi strandje te gaan… Helaas, de plicht roept! Geen punt want ook vandaag ga ik weer met de gasten genieten van het prachtige zuiden van Evia.